Máte vynikajúci biznis plán, nastavili ste ponuku o level vyššie oproti konkurencii, vaši zamestnanci chodia radi do práce a stále máte pocit, že vás zákazníci prehliadajú?
V mori konkurencie je veľmi ťažké zabojovať o popredné pozície bez toho, aby ste sa zviditeľnili. Verte-neverte, zákazník je zvláštny druh človeka, ktorý sa nie vždy rozhoduje iba na základe ceny, kvality produktu, či pozitívnych referencií. Žijeme v uponáhľanej dobe, a preto jedoducho niekedy siahneme po produkte či službe vďaka vizuálu, ktorý na nás spraví najväčší dojem. Firma sa nám prostredníctvom neho snaží odkomunikovať svoju filozofiu a hlavné dôvody, prečo je jednoznačne iná a lepšia ako konkurencia. Tento spôsob vizuálnej komunikácie sa nazýva korporátna identita. Jej cieľom je vytvárať značku (brand) v mysliach a pamäti zákazníkov. Pretože značka nie je logo. Značka je totiž to prvé, čo príde zákazníkovi na um, keď si spomenie na vašu spoločnosť.
Nakoľko korporátna identita (z anglického corporate identity) je univerzálny vizuálny systém, zmestí sa doň nespočetné množstvo prvkov. Cestu však ťažko nájdete vo využití všetkých prvkov, pretože zo skúseností vieme, že najúspešnejšie z nich musia byť jednoduché a prehľadné. Medzi bežné prvky korporátne identity patria:
- webová stránka
- internetová reklama
- vizitky
- firemné logo
- interiér predajne
- polep automobilu
- internetová reklama
- reklamné predmety - reklamné pero, kalendár, rôzne darčekové predmety pre verných alebo nových zákazníkov...
Mohli by sme pokračovať donekonečna, princíp však ostáva jednoduchý. Jednotlivé prvky by mali na seba odkazovať, či už jednotnou farbou, logom, pútavým textom, alebo jeho odkazom. Pokiaľ samotným odkazom nie je zdĺhavý filozofický traktát, určite sa zmestí na akýkoľvek zo spomínaných prvkov. Medzi najjednoduchšie a najdostupnejšie jednoznačne patria reklamné predmety. Zákazníka potešia najmä vtedy, ak sú funkčné a môžu ich čo najčastejšie využívať. Gravírované pero, vreckový nožík, reklamný hrnček, to všetko môžu byť príjemné a netradičné darčeky, vďaka ktorým si na vás zákazníci spomenú pri pití rannej kávy, na výlete v kempe, alebo pri bežných rutinách ako písaní zoznamu na nákup.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára